Blog

• Palma de Mallorca
  • Malta
  • Winterberg

Jeg elsker at rejse, det bibringer så megen glæde, inspiration, nærhed og aha oplevelser til mit liv.

Derfor får du nu i den næste tid her på bloggen en serie af 5 af mine favorit rejsemål.

Californien

Jeg vil her fortælle om hvad jeg bedst kan lide ved Californien, og hvorfor du skal overveje at tage dertil.

Californien - love2live
Carmel By The Sea – Californien

I november var vi på kærestetur i Californien. Vi startede ferien i San Fransisco, hvor vi boede på et romantisk hotel tæt på og alligevel lidt væk fra den værste støj og fortsatte videre til Los Angeles. En ferie fyldt med oplevelser og absolut ingen jantelov.

San Francisco´s gader

Vi kørte i de “must try” sporvogne (Cable Cars), vi grinede og nød turen til og fra Chinatown og et besøg på Union Square, hvor der var gjort klar til at skøjte og pyntet smukt op til jul.

Vi besøgte havnefronten – Fisherman’s Wharf , der kan du selv vælge om du vil nyde den mere rolige del eller delen med cirkus, gøgl og fest. Vi valgte at tage den intense, men mere rolige del af havnefronten og besøgte en lækker Vinbar, imens vi nød hinanden.

Route 1

Turen gik videre fra San Francisco mod Los Angeles ad Route 1. Det er den smukkeste natur oplevelse med Stillehavet på din side, idet du har vognbanen tættest på havet. Vi tog en afstikker til et outlet på turen, så jeg fik ro på shopping lysten. Det er perfekt at køre nordfra og mod syd, idet havet er endnu tættere på dig.

Carmel By The Sea

Vi overnattede i Carmel By The Sea. Det er en glansbillede by, som bare må besøges. Vi havde desværre kun en enkelt overnatning inden turen gik videre.

Carmel by the sea - love2live

Pebble Beach og 17 mile drive er et absolut must på turen af Route 1.

Pebble Beach Californien
Pebble Beach Californien – love2live.dk

17 mile Drive - love2live.dk
Guide til 17-Mile Drive

Hvalrosser og søløver

Hvalrosser og søløver så vi på vejen af Route 1. Det havde jeg glædet mig som en lille pige til. Det var et fantastisk syn at se de store dyr i deres eget element i naturen.

love2live - Californien

Big Sur! Er så dramatisk betagende. På den ene måde barsk og på den anden smuk. Jeg kan ikke finde ordene (og det sker ikke tit), det skal bare opleves.

Californien - Big Sur - love2live
Big Sur

Vi kom ligeledes forbi “danskerbyen” Solvang. Det var blevet sent, så vi nåede ikke at se så meget, lidt turistet i sit udseende ved aftentid. Vi spiste på en italiensk restaurant og kørte derefter til:

Los Angeles

Wau…. City of Angels, hvor er du storslået. Vi boede på Sofitel Los Angeles og fik et virkeligt luksus værelse med kig til Holywood skiltet, så bliver det bare ikke meget bedre.

Rodeo Drive

Rodeo Drive - love2live.dk

I LA skulle Rodeo Drive naturligvis gøres og efter besøg hos alt, hvad der findes af de mest luksuriøse brands i Verden, så var en champagne cocktail på Pretty Woman og Richard Gere’s hotel fra filmen tiltrængt. Jeg måtte simpelthen have styret min lyst til at besøge stedet. Kan meddele at der ikke længere er guldvandhaner på gæstetoilettet på Beverly Wilshire.

Beverly Wilshire Hotel - love2live.dk
Beverly Wilshire Hotel – love2live

Jeg besøgte Ole Henriksens skønhedssalon i Beverly Hills. Der er udsøgt og de er ganske enkelt så servicemindede og indlevende.

Vi havde pragtfuldt vejr i november måned i LA, så der blev badet i hotellets pool og vi tog et smut til Santa Monica Beach og spiste frokost på Shutters On The Beach. Vi nød især denne ultimative LA oplevelse ved den mest fantastiske strand og en virkelig lækker frokost.

Californien - love2live.dk
Shutters on the Beach

SURPRISE….. LA er stor meget stor og vi fik ikke set alt, men dog det vigtigste for os, inden turen gik til DK igen.

Vi havde en uge i Californien og det er lige i underkanten, men vi nød hver eneste dag og kom hjem fyldt op med de største indtryk. Vi vil vildt gerne afsted igen, der er så meget vi gerne vil se mere af og så alt det vi ikke nåede på en uge.

Køb flybilletter i god tid og spar masser af penge

Vi havde bestilt flybilletter 6 måneder før afrejse, hvilket rigtig godt kunne betale sig. Ligeledes at rejse lidt off season gør, at der er masser af penge sparet og måske lidt ekstra til shopping. De outlets er for vilde og der er kæmpe udvalg og masser at spare her . Købte som eksempel et par bukser fra Ralph Lauren til min søn for 225 dkr, han havde kort forinden fået et par mage til i en anden farve købt her i DK for 750 dkr.

Tips til Outlets:

Tilmeld dig nyhedsbreve fra Outlets hjemmefra og meld dig på den måde ind. Gå altid hen til receptionen inden du kaster dig ud i indkøb, idet de har hæfter med tilbud/rabat til masser af deres forretninger. Sørg for at have printet din indmeldelse til dem ud hjemmefra, de kan finde på at spørge efter denne. Du sparer så meget ved dette og snup også lige et kort med, som de har i receptionen over stedet, da de er gigantisk store de outlets.

Outlet Californien - love2liveHar du besøgt Californien, så skriv endelig dine rejsetips her i kommentarfeltet til glæde for os alle, der enten drømmer om at tage afsted igen, eller skal afsted for første gang. Jeg nød at læse om oplevelser fra andre inden turen til Californien. Så fantastisk at få inspiration.